Over alied Photography

Hoi, ik stel me even aan je voor:

Mijn naam is Alied Kreijkes-van de Belt en ik vertel je alles over Alied Fotografie.
Fotografie en muziek zijn mijn grootste passie en hoe kan ik deze beter combineren dan via concert fotografie?

Creatief:

Zolang ik me kan herinneren ben ik creatief geweest op allerlei gebieden. Van tekenen tot het maken van mozaïeken en van het maken van spellen tot fotografie.
Ik vond het altijd leuk om te tekenen en portretten hadden mijn voorkeur, al tijdens mijn basisschooltijd. Toen ik 16 was, nam ik (olieverf-) schilderlessen en begon ik met pastelkrijt te werken. Zelfs toen hadden de portretten de overhand. Buitenlandse culturen fascineerden mij enorm, dus ik ging ook naar India, Indonesië, Thailand en Turkije (die destijds nog aan het begin van het toerisme stonds). Na thuiskomst tekende ik en schilderde ik de mooie mensen die ik daar had gezien.

Fotografie:

Toen ik 12 jaar oud was, wist ik plotseling: Ik wil een fotocamera! Ik spaarde al mijn zakgeld en verjaardagsgeld bij elkaar, zodat ik mijn eerste echte camera kon kopen. Ik schoot een heleboel rolletjes vol. Toen ik op reis ging, kocht ik een spiegelreflexcamera. Dat is ook waar mijn liefde voor het fotograferen van mensen en portretten is ontstaan. Die zuiverheid sprak me echt aan.
Vanaf het begin heb ik de handmatige modus op de spiegelreflexcamera gebruikt. Ik zag het als een uitdaging om te bepalen wat mijn camera deed. Ik heb altijd de automatische modus links laten liggen. Dit heeft me geleerd om de belichtingsdriehoek goed te begrijpen (wat is het resultaat als ik mijn sluitertijd, diafragma en ISO een bepaalde waarde geef?) en ben ik in staat om het licht te “lezen”.

Muziek:

En dan was er ook de liefde voor muziek! Als ik erover nadenkt, besef ik dat het ook begon rond de leeftijd van 12! Kijken naar Toppop op TV, het bijhouden van de Hitkrant, het opnemen van liedjes met mijn cassette recorder en dansen in mijn slaapkamer! Ik kon mezelf hiermee urenlang vermaken. Of luisteren naar muziek en portret tekeningen maken van de artiesten. Ik heb nog steeds mijn schetsblokken, ze zijn een waardevolle herinnering voor mij.
Later ging ik ook dansen, eerste Jazz ballet, daarna modern ballet. Ik kon uren achtereen dansen, heerlijk vond ik het!
Ik ging inmiddels ook naar optredens van mijn favoriete bands. Maar het fotograferen kwam pas veel later.

Concertfotografie en het ontstaan van Alied Fotografie:

Toen ik een paar jaar geleden mijn camera voor het eerst meenam naar een concert, wist ik dat dit mijn grote passie was! Het vastleggen van concerten op zo’n manier dat de kijker de sfeer door middel van de foto’s kan proeven en er graag zelf bij zou willen zijn. Ik vroeg om toestemming om te fotograferen in het lokale theater, zodat ik ervaring kon opdoen. Dat mocht en daar was Alied Fotografie geboren!
In de laatste jaren heb ik al heel veel concerten gefotografeerd en ik weet dat mijn hart hier ligt! Ik vind de combinatie van fotografie en muziek elke keer weer een cadeautje!

Photoshop:

Ik ben erg bekwaam in Photoshop geworden door veel te oefenen en te proberen. Ondertussen heb ik een grote beeldbank opgebouwd, waarin ik foto’s opsla, die ik voor individuele projecten kan gebruiken. Want naast concertfoto’s maak ik ook vrij werk. Dit zijn vaak creatieve uitingen van gevoelens, die ik op verschillende manieren uitbeeld. Een dergelijke foto kan bestaan uit veel verschillende lagen, soms meer dan 50, die ik weer met elkaar combineer. Ik doe dat ook erg graag en steek daar veel tijd en energie in.

Het eindresultaat:

Ik neem uitgebreid de tijd om het best mogelijke eindresultaat voor mijn foto’s te leveren. Dit betekent dat ik veel energie steek in zowel fotografie als de nabewerking.

Portfolio:

Via mijn portfolio op deze website laat ik u graag mijn enthousiasme en passie voor fotografie zien.

Op mijn Facebook pagina Alied Fotografie vind je de complete albums van alle concerten, evenementen en vrij werk. Neem ook vooral hier een kijkje.

Alied Fotografie:

Ben je op zoek naar een fotograaf voor een concert, Festival of evenement of wil je meer weten over Alied Fotografie, neem dan contact met mij op via het formulier op deze website onder Contact of door een e-mail te sturen naar informatie@aliedfotografie.nl. Ik neem zo snel mogelijk contact met je op.